Automatisk betaling af ajourføringsgebyr via firmaet FARPAY

Alle ansøgere på Boligforeningen AAB’s venteliste skal betale et årligt ajourføringsgebyr, for at beholde pladsen på ventelisten.

For at gøre det nemmere for dig at betale til tiden, har AAB indgået et samarbejde med firmaet FARPAY om automatisk betaling. Det giver dig mulighed for at vælge den betalingsform, der passer dig bedst, så dit ajourføringsgebyr bliver betalt automatisk hvert år.

Jeg har modtaget en mail fra FARPAY. Kan jeg stole på, at den er fra AAB?

FARPAY er en af vores samarbejdspartnere, der skriver på vegne af AAB. De tilbyder en sikker løsning til automatisk betaling. Du kan derfor trygt klikke på linket i mailen.

Jeg har modtaget en mail fra FARPAY. Hvad er det, og hvad skal jeg gøre?

Hvis du modtager en mail fra FARPAY, er det din opkrævning, og du skal følge linket i mailen. Du har desuden mulighed for at tilmelde dig automatisk betaling. Hvis du allerede er tilmeldt automatisk betaling, vil du modtage en bekræftelse på din mail, når vi trækker beløbet fra din konto.

Hvis du i dag betaler ajourføringsgebyret via et indbetalingskort, vil du ca. en måned før betalingsdatoen for ajourføringsgebyret modtaget en mail fra FARPAY. Mailen vil indeholde informationer om tilmelding til automatisk kortbetaling.

Ønsker du ikke at tilmelde dig en automatisk betalingsaftale, sender vi et indbetalingskort med dit ajourføringsgebyr til din mail, som du kan betale med kort eller i netbank, som du plejer. Har du ikke oplyst en mail, og har du ikke tilmeldt din betaling til automatisk kortbetaling, vil indbetalingskortet blive sendt til dig med posten.

Jeg vil gerne tilmeldes automatisk betaling. Hvad gør jeg?

Hvis du ønsker at tilmelde dig automatisk betaling, kan du tilmelde dig via den mail, der bliver sendt til dig fra FARPAY ca. en måned før du skal betale ajourføringsgebyret. Du kan vælge mellem følgende tre betalingsmuligheder:

  • Betalingsservice
  • MobilePay Subscriptions
  • Automatisk betaling via dit MasterCard eller Visa-kort.

For at være sikre på, at vi kan tilbyde dig en automatisk betalingsaftale, er det vigtigt, at du har oplyst din aktuelle mail. Du kan logge ind på Boligbasen, hvor du kan se, hvilken mail du har tilknyttet.

Har I modtaget min betaling?

Når du er logget ind på Boligbasen, kan du på ’Min side’ se, hvornår du har betalt frem til.Hvis du har spørgsmål til betalingen af dit ajourføringsgebyr, er du velkommen til at kontakte AAB’s Kundeservice på telefon 3376 0420 eller via mail på aab@aab.dk.

Mangler du et lokale til din café, frisørsalon eller tøjbutik?

Så skriv dig op i vores lejerkartotek og få besked, når vi får nye ledige erhvervslokaler.

Boligforeningen AAB's ejendomme er fra en tid, hvor en købmandsbutik var en naturlig del af en boligafdeling. Derfor har AAB omkring 300 erhvervslokaler fordelt over det meste af København.
Der er mange forskellige typer af lokaler i AAB, så uanset om du er på jagt efter et sted til din tandlægeklinik, et sted din lokale forening, dit autoværksted eller noget helt andet, så er det altid en god ide at lade sig skrive op hos os.

Når et erhvervslokale bliver ledigt, vil de blive annonceret her på siden; hvor du også kan skrive dig op i vores lejerkartotek.

Sådan foregår det

Du tilmelder dig vores lejerkartotek ved at udfylde denne formular. Når du har gjort det, er du tilmeldt vores lejerkartotek. Når vi får et ledigt erhvervslokale, vil du få en mail direkte i din indbakke. Er lokalet noget for dig, så kan du kontakte os på teamudlejning@aab.dk.

Hvis du brænder inde med nogle spørgsmål til vores erhvervslokaler, er du velkommen til at kontakte os på telefon 3376 0431 eller teamudlejning@aab.dk.

Fejl i huslejeopkrævningen for marts måned

Der er desværre sket en fejl i forbindelse med huslejeopkrævningen for marts måned 2021, der betyder, at boligstøtten for beboere i afd. 1- 20 ikke er blevet fratrukket huslejen som normalt.

Vi arbejder på højtryk for at udbedre fejlen og så snart der kommer en afklaring, vil alle berørte beboere få tilsendt en ny og korrekt opkrævning.

Vi beklager meget den gene, som denne fejl har medført de berørte beboere.

Boligforeningen AAB klager over politiets henlæggelse af bedragerisag

Boligforeningen AAB politianmeldte i foråret 2020 en sag om bedrageri og dokumentfalsk i foreningens afdeling 46 i Ballerup.

Anklagemyndigheden hos Københavns Vestegns Politi, har for nyligt meddelt AAB, at de nu opgiver at rejse en straffesag mod de implicerede personer, og det overrasker foreningens administrerende direktør.

”Jeg må tilstå, at det kommer bag på mig, at politiets efterforskning ikke fører til, at der bliver rejst en straffesag. Først og fremmest fordi det ligger uden for enhver tvivl, at der er betalt op i mod tre millioner kroner for forskellige typer arbejde, der aldrig er blevet udført. Det drejer sig blandt andet om gulvarbejde, hvor efterfølgende kontrol har afsløret, at der ikke i et eneste tilfælde er blevet udskiftet gulv i de pågældende boliger”, siger Christian Høgsbro.

Han tilføjer, at forskellige omstændigheder omkring politiets efterforskning betyder, at Boligforeningen AAB har besluttet at klage over anklagemyndighedens afgørelse til Statsadvokaten for København.

Anklagemyndighedens begrundelse for at lægge sagen ned er, at det ikke er muligt at føre bevis for, at der er begået bedrageri eller dokumentfalsk i afdeling 46.

”Det betyder ikke, at der ikke er foregået ulovligheder i afdelingen, men er alene et udtryk for, at anklagemyndigheden ikke mener, der er nok beviser til, at den eller de sigtede vil blive dømt i en straffesag, og det ærgrer mig. Det er beboernes penge, som er blevet misbrugt og havnet i de forkerte lommer, og jeg så selvfølgelig helst, at de ansvarlige for det var blevet fundet og stillet til ansvar”, siger Christian Høgsbro.

Årsagen til AAB i første omgang skred til politianmeldelse var, at en nærmere undersøgelse af forholdene i boligafdelingen på Baltorpvej - med ekstern bistand fra revisorer og advokater - afslørede voldsomme uregelmæssigheder. Blandt andet blev det afsløret, at der over en længere periode var blevet betalt næsten en million kroner for gulvarbejde i mange af afdelingens boliger, selvom arbejdet aldrig var blevet udført.

Nu kan alle AAB-beboere flytte ind i vores nye afdeling på Frederiksberg

Alle nuværende beboere i AAB har nu mulighed for at komme i betragtning som lejere i den nybyggede afdeling 118 på Frederiksberg. Boligerne vil være klar til indflytning den 1. maj 2020, og du skal – ud over at være beboer i en AAB-afdeling i dag - skrive dig op til afdelingen via
Boligbasen.

Fakta om afdeling 118

Afdeling 118 ligger ved siden af De Døves Kirke på Ågade på Frederiksberg og er med sine 14 boliger fordelt på seks etager en af AAB’s små afdelinger. Ni af boligerne tildeles via ventelisten.
På gårdsiden udstyres ejendommen med svalegange, som bliver beklædt med espalier og grønne planter.

Vil du se, hvordan en af de nye boliger er indrettet, så gå en ”virtuel” tur ved at klikke på billedet.

Få flere oplysninger om afdeling 118 i dette fakta-ark
Her kan du se plantegninger over afdelingens boliger

Se også en oversigt over de enkelte boligers husleje eksklusiv forbrug.

Rejsegilde på nye familieboliger i Skovlunde

Tirsdag den 8. september kunne Boligforeningen AAB holde rejsegilde for 39 nye familieboliger i forbindelse med AAB afdeling 47 i Skovlunde

I foråret blev 1. spadestik for de nye rækkehuse i Skovlunde aflyst på grund af corona. Og udviklingen i corona-situationen var tæt på også at spænde ben for det planlagte rejsegilde, da sundhedsministeren på et pressemøde mandag med et gjorde den planlagte fejring umulig. Med en hurtig nødplan besluttede AAB at afholde et minimeret rejsegilde som det oprindeligt er tænkt – nemlig en fejring af håndværkerne. Så tirsdag eftermiddag i sol, blæst og drivende skyer, blev kransen hejst. Og på trods af, at de officielle gæster ikke kunne deltage som planlagt blev byggeriet og håndværkerne fejret med godt humør, mad og drikke.

Når byggeriet er afsluttet, bliver afdelingen udvidet med tre selvstændige rækkehusklynger med hver 13 boliger omkring et fælles gårdrum, hvor det gode naboskab er indtænkt som en vigtig bo-kvalitet.

De nye rækkehuse kommer til at koste ca. 10.100 kr. om måneden for fire værelser og ca. 7.700 kr. om måneden for tre værelser.

Søger du bolig i København?

Så udlejer Boligforeningen AAB lige nu en række boliger i afdeling 40 (Bellahøj) og afdeling 49 (Stærevej) i København på tidsbegrænsede lejeaftaler. Du kan forvente kortere ventetid på disse boliger. Er du interesseret, så kan du skrive dig op til tidsbegrænset leje via Boligbasen.

Mange af boligerne i afdeling 49 er ungdomsboliger, som bliver udlejet af Centralindstillingsudvalget (CIU) på tidsbegrænsede lejeaftaler. Du kan kontakte CIU på 33 11 64 44 for at skrive dig op til boligerne. Du kan læse mere om afdelingen på CIU. Husk, at du skal være under uddannelse på overtagelsestidspunktet.

AAB lancerer sammen med MTH spekulationsfrie andelsboliger til medlemmerne

Boligforeningen AAB ejer og udlejer i dag cirka 20.000 almene boliger i hovedstadsområdet, men i fremtiden får foreningens medlemmer også mulighed for at bo i private andelsboliger, som vel at mærke ikke kan gøres til genstand for spekulation.

AAB har sammen med entreprenørvirksomheden MT Højgaard udviklet et nyt koncept med spekulationsfrie andelsboliger, og tanken er, at den nye type af boliger skal opføres i tilknytning til eksisterende almene boliger og tilbydes til alle, som er medlemmer af AAB.

”Alle taler om, at København skal forblive en blandet by, hvor alle indkomstgrupper har råd til at bo, og med det her koncept tager vi endnu et skridt i den retning”, siger adm. direktør Christian Høgsbro fra AAB, og fortsætter:

”Gennem et indskud kan man få adgang til en af de nye andelsboliger, som får en husleje, der vil være attraktiv for folk med helt almindelige indkomster som f.eks. sygeplejerskens eller politibetjentens”.

Ingen hurtige gevinster

Det centrale ved AAB´s kommende andelsboliger er, at de bliver spekulationsfrie. Indskuddet vokser kun i trit med den almindelige prisudvikling i samfundet. Mod et indskud på 20 procent kan beboere flytte ind, og den månedlige husleje går til at nedbringe beboerens gæld. Hvis beboeren fraflytter, er indskuddet forrentet som prisudviklingen, og gælden er blevet nedbragt. Beboeren mister således intet fra sit indskud.

For AAB handler det om at skabe gode og solide boliger til rimelige priser. Ikke om hurtige kapitalgevinster.

”Vi vil ganske enkelt tage luften ud af de boligspekulationer som betyder, at priserne med raketfart når et niveau, hvor almindelige mennesker ikke kan være med. Derfor går vi en tredje vej og introducerer den her nye boligform. Gennem en blanding af almene boliger og andelsboliger får vi desuden et mere varieret boligområde og styrker på den måde den blandede by, hvilket er en yderligere gevinst,” siger Christian Høgsbro.

AAB´s repræsentantskab bakker op om det nye koncept og besluttede den 26. august at oprette et såkaldt sideaktivitetsselskab, som skal stå for det videre arbejde med at opføre den nye type af spekulationsfrie andelsboliger. En af de første opgaver i det nye selskab at gå i dialog med Københavns Kommune for at få godkendt den nye model.

Ønsker du at bo tæt på by og natur? Så skriv dig op til AAB’s nyeste bolig- afdeling i Ørestad Syd

Du har nu mulighed for at komme i betragtning til boliger i Boligforeningen AAB’s nyeste afdeling, afdeling 117. Afdelingen, der ligger i Ørestad Syd på Amager ud til Asger Jorns Allé, er med sine 148 boliger en af Boligforeningen AAB’s større afdelinger.

Boligerne vil være klar til indflytning den 15. marts 2021, og du skal – ud over at være ansøger på Boligbasen.aab.dk – også være skrevet op til afdeling 117 - Ørestad syd.

De 148 boliger, bliver en del af en karrébebyggelse, som udover de almene boliger også rummer private boliger og en daginstitution, som bygges op omkring et fælles gårdrum. De almene boliger fordeler sig på 122 familieboliger i forskellige størrelser, 12 mindre almene familieboliger samt 14 ungdomsboliger. De fleste boliger får enten en altan eller terrasse. Du kan læse mere om byggeriet her på siden under 'Familieboliger i AAB afdeling 117'.

Billeder fra prøvebolig

Automatisk betaling af ajourføringsgebyr via firmaet FARPAY

En gang om året skal alle ansøgere på Boligforeningen AAB’s venteliste betale et ajourføringsgebyr, da man ellers mister sin plads på ventelisten.

For at gøre det nemmere for dig at betale til tiden, har AAB indgået et samarbejde med firmaet FARPAY om automatisk betaling. Det giver dig mulighed for at vælge den betalingsform, der passer dig bedst, så dit ajourføringsgebyr bliver betalt automatisk hvert år.

Hvis du modtager en mail fra FARPAY, er det blot fordi, du fremover får mulighed for at tilmelde dig til automatisk betaling af dit ajourføringsgebyr, så du er sikker på, at det bliver betalt til tiden og du ikke mister din plads på ventelisten.

Sikker løsning

Hvis du undrer dig over mailen fra FARPAY kan Boligforeningen AAB berolige med, at det er en af vores samarbejdspartnere, der skriver på vegne af AAB og at det i øvrigt er en sikker løsning til automatisk betaling, der tilbydes.

Hvis du ønsker at tilmelde dig automatisk betaling kan du vælge mellem følgende tre betalingsmuligheder:

  • Betalingsservice
  • MobilePay Subscriptions
  • Automatisk betaling via dit MasterCard eller Visa-kort.

Alle, der i dag betaler deres ajourføringsgebyr via et indbetalingskort, vil en måneds tid før ajourføringsgebyret skal betales modtage mailen omkring automatisk betaling fra FARPAY med informationer, så man nemt og hurtigt kan tilmelde sig en betalingsaftale via FARPAY.

Hvis du ikke tilmelder sig en automatisk betalingsaftale, sender vi et indbetalingskort med dit ajourføringsgebyr til din e-mail, som du kan betale med kort eller i netbank, som du plejer.

For at sikre, at vi kan tilbyde dig en automatisk betalingsaftale, er det vigtigt, at du har oplyst din aktuelle mail i Boligbasen. Du kan logge ind her og se, om vi har de rigtige oplysninger. Hvis vi ikke har din mail, og du ikke er tilmeldt Betalingsservice, vil du modtage et girokort med posten.

Hvis du har spørgsmål til betalingen af dit ajourføringsgebyr, er du velkommen til at kontakte AAB’s Kundeservice på telefon 3376 0420 eller via mail på aab@aab.dk.