Som beboer i Boligforeningen AAB har du mulighed for at logge ind på vores online selvbetjeningsløsning BeboerWeb, hvor du finder information om din bolig.
Du kan logge på BeboerWeb ind via aab.dk/beboerweb. Her kan du blandt andet se:
- Detaljer om din husleje
- Information om eventuel restance og mulighed for at betale den online
- Kontaktoplysninger
- Forbrugsregnskab på varme og/eller vand
- Afdelingens husorden
- Afdelingens råderetskatalog
- Vedligeholdelsesreglement
- Afdelingens regnskaber og budgetter.
Hvis du oplever, at du ikke kan åbne de PDF-filer, som du modtager fra os, kan du i langt de fleste tilfælde se filen i BeboerWeb.
Når du er logget ind i BeboerWeb, er det også muligt at skifte til Boligbasen. Her kan du opdatere eventuelle ønsker til en ny bolig, hvis dine behov har ændret sig.
Login til BeboerWeb
For at logge ind på BeboerWeb skal du bruge det samme login, som du har brugt til Boligbasen.
Hvis du har glemt dit brugernavn og kodeord, kan du få det tilsendt ved at trykke på feltet ”Jeg har glemt mit brugernavn eller kodeord” på login-siden.
Hvis det er første gang du logger på, vil du blive bedt om at tilknytte NemID eller MitID, som herefter giver adgang til både BeboerWeb og Boligbasen. Når du er logget ind, kan du skifte mellem BeboerWeb og Boligbasen.
På computer og nogle tablets
Via computer skal du trykke på pilen ved ”Ansøger” eller ”Beboer” i den mørkegrå bjælke i højre hjørne. Herefter åbner en menu, hvor du kan skifte til BeboerWeb (ved at vælge Beboer) eller Boligbasen (ved at vælge Ansøger).
På telefon og nogle tablets
Hvis du bruger din mobil til at logge ind, skal du først klikke på de tre streger øverst i højre hjørne. Her vælger du Beboer/Ansøger og kan derefter skifte til BeboerWeb (ved at vælge Beboer) eller Boligbasen (Ved at vælge Ansøger).
Registrering af husleje i BeboerWeb
I BeboerWeb har du blandt andet mulighed for at følge med i dine indbetalinger af husleje.
Har du modtaget et påkrav, fordi du ikke har betalt din husleje, kan du logge ind og betale din restance via BeboerWeb.
Når du betaler din husleje via Betalingsservice, vil du opleve, at der i perioden fra den 1. til omkring den 11. i måneden vil stå, at du er i restance med din huslejebetaling, selvom din betaling er trukket fra din konto.
Så længe der var dækning på din konto på betalingstidspunktet, og du kan se, at huslejen er trukket, kan du gå ud fra, at du har betalt huslejen til tiden. Der er derfor ingen grund til at kontakte os og spørge ind til restancen.
I de enkelte tilfælde, hvor der ikke har været dækning, vil banken ofte tilbageføre betalingen, og du kan se, at den fremgå to gange på din konto. En gang som trukket og en gang som tilbageført. Er det tilfældet, er det vigtigt, at du hurtigst muligt betaler den manglende husleje til vores bankkonto 3001 3015110325. Husk at oplyse dit bolignummer som besked til modtager.
Hvis du har indbetalt din husleje via girokort eller bankoverførsel, vil der oftest gå to til tre hverdage fra du har indbetalt, til din husleje er registreret, og du kan se det i BeboerWeb.