Du kan finde dit ansøgernummer på den bekræftelse, du modtog ved din opnotering, eller ved at logge ind i Boligbasen.
Kan jeg få henstand med min husleje?
Nej. Boligforeningen AAB tilbyder hverken henstand eller afdragsordning på din husleje, uanset årsagen.
Hvad er organisationsbestyrelsen?
Organisationsbestyrelsen i Boligforeningen AAB består af ni medlemmer inklusiv formanden og næstformanden. Bestyrelsen står for den politiske ledelse af foreningen og vælges af repræsentantskabet.
Hvordan afslutter jeg min opnotering hos AAB?
Hvis du ikke længere ønsker at være opnoteret på venteliste i Boligforeningen AAB, skal du ganske enkelt undlade at betale indbetalingskortet for dit årlige ajourføringsgebyr. Når vi ikke modtager din betaling til tiden, vil du automatisk miste din opnotering på ventelisten.
Hvis du ønsker at afslutte din opnotering her og nu, skal du sende os en skriftlig anmodning om dette.
Hvilke af AAB’s boligafdelinger har elevatorer?
Herunder kan du se, hvilke af AAB’s boligafdelinger der har elevator, og hvor afdelingerne ligger.
Afdeling nr.: |
Beliggenhed: |
1 |
2000 Frederiksberg |
5 |
2000 Frederiksberg |
11 |
2000 Frederiksberg |
19 |
2300 København S |
31 |
2100 København Ø |
40 |
2700 Brønshøj |
41 |
2100 København Ø |
43 |
2610 Rødovre |
49 |
2400 København NV |
50 |
2500 Valby |
52 |
2860 Søborg |
53 |
2605 Brøndby |
55 |
2635 Ishøj (i visse opgange) |
58 |
2200 København N (i visse opgange) |
59 |
2300 København S |
66 |
2300 København S |
69 |
2100 København Ø |
70 |
2500 Valby |
72 |
2400 København NV |
75 |
2300 København S |
78 |
2400 København NV |
80 |
2700 Brønshøj |
81 |
2200 København N |
87 |
2300 København S |
89 |
2000 Frederiksberg |
92 |
2300 København S |
95 |
2650 Hvidovre |
96 |
2750 Ballerup |
98 |
2500 Valby |
100 |
2300 København S |
103 |
2100 København Ø |
105 |
2500 Valby |
110 |
2300 København S |
111 |
2300 København S |
113 |
2770 Kastrup |
115 |
2300 København S |
117 |
2300 København S |
118 |
2000 Frederiksberg |
Hvad er repræsentantskabet?
Repræsentantskabet er AAB’s øverste myndighed, og har 170 medlemmer, valgt blandt beboerne i AAB’s boligafdelinger.
Det er repræsentantskabet, der vælger foreningens formand og næstformand og udpeger organisationsbestyrelsen, som er AAB’s politiske ledelse.
Hvordan fungerer beboerdemokratiet i Boligforeningen AAB?
I AAB er det hver enkelt boligafdeling, der står for sin egen drift. Det vil sige, at det er afdelingens beboere, der tager store og små beslutninger om alt fra udskiftning til vinduer til, om der skal være legeplads i gården, eller om der skal installeres bredbåndsnet. Vi kalder det decentral forvaltning.
Beboernes beslutninger træffes gennem den afdelingsbestyrelse, som vælges på det årlige afdelingsmøde. AAB’s afdelingsbestyrelsesmedlemmer får løn for at varetage en række administrative opgaver.
Som beboer i AAB kan du altså til enhver tid gøre din indflydelse gældende. Det kan ske ved henvendelse til afdelingsbestyrelsen eller ved deltagelse i de årlige afdelingsmøder. Du kan også vælge at gå aktivt ind i bestyrelsesarbejdet i din afdeling ved at stille op til valg på næste afdelingsmøde.
Hvilken funktion har AAB’s udvalg?
Udvalgene i Boligforeningen AAB beslutter ikke noget i sig selv, men fungerer som såkaldte indstillingsudvalg. Forud for alle større beslutninger i organisationen bliver forskellige løsningsmodeller diskuteret i de relevante udvalg. Udvalget peger på en løsning, som indstilles til beslutning i organisationsbestyrelsen.
For at deltage i et udvalg skal du være medlem af AAB’s repræsentantskab. Medlemmerne af AAB’s repræsentantskab udpeges af afdelingsbestyrelserne blandt afdelingens beboere.
Der findes fem faste udvalg og et varierende antal ad-hoc udvalg, som oprettes og nedlægges efter behov. De fem faste udvalg er:
- Beboerdemokrati (BDU)
- Beboere og udlejning (BU)
- Byggeri, renovering og vedligeholdelse (BRVU)
- Økonomi og drift i afdelingerne (ØDA)
- Arbejdsmiljøudvalget (AMU)
Kan jeg få en ungdomsbolig i AAB?
Boligforeningen AAB har en række ungdomsboliger. De udlejes dog gennem CIU (Centralindstillingsudvalget), så hvis du er interesseret i at blive skrevet op til en ungdomsbolig i AAB, skal du søge via www.ciu.dk, hvor du også kan finde mere information om ungdomsboligerne.
Som en undtagelse fra denne regel lejer vi dog, i samarbejde Københavns Kommune, en række tomme ældreboliger ud til studerende. Disse boliger udlejes direkte gennem AAB og fordeles efter anciennitet.
Vi har derudover ofte boliger til umiddelbar overtagelse, som udlejes efter først-til-mølle-princippet.
Jeg har ændret navn. Hvordan giver jeg besked til AAB?
Da din opnotering hos Boligforeningen AAB er personlig, er det kun muligt at ændre dit navn, hvis du fremsender dokumentation for din navneændring. Send enten en vielses- eller en navneattest til:
Boligforeningen AAB
Att.: Kundecenteret
Havneholmen 21
1561 København V
Alternativt kan du sende dokumentationen pr. mail til aab@aab.dk.