Hvordan afslutter jeg min opnotering hos AAB?

Hvis du ikke længere ønsker at være opnoteret på venteliste i Boligforeningen AAB, skal du ganske enkelt undlade at betale indbetalingskortet for dit årlige ajourføringsgebyr. Når vi ikke modtager din betaling til tiden, vil du automatisk miste din opnotering på ventelisten.

Hvis du ønsker at afslutte din opnotering her og nu, skal du sende os en skriftlig anmodning om dette.

Hvilke af AAB’s boligafdelinger har elevatorer?

Herunder kan du se, hvilke af AAB’s boligafdelinger der har elevator, og hvor afdelingerne ligger.

Afdeling nr.:

Beliggenhed:

1

2000 Frederiksberg

5

2000 Frederiksberg

11

2000 Frederiksberg

19

2300 København S

31

 2100 København Ø

40

2700 Brønshøj

41

2100 København Ø

43

2610 Rødovre

49

2400 København NV

50

2500 Valby

52

2860 Søborg

53

2605 Brøndby

55

2635 Ishøj (i visse opgange)

58

2200 København N (i visse opgange)

59

2300 København S

66

2300 København S

69

2100 København Ø

70

2500 Valby

72

2400 København NV

75

2300 København S

78

2400 København NV

80

2700 Brønshøj

81

2200 København N

87

2300 København S

89

2000 Frederiksberg

92

2300 København S

95

2650 Hvidovre

96

2750 Ballerup

98

2500 Valby

100

2300 København S

103

2100 København Ø

105

2500 Valby

110

2300 København S

111

2300 København S

113

2770 Kastrup

115

2300 København S

117

2300 København S

118

2000 Frederiksberg

Se alle AAB’s boligafdelinger på et kort

Hvordan fungerer beboerdemokratiet i Boligforeningen AAB?

I AAB er det hver enkelt boligafdeling, der står for sin egen drift. Det vil sige, at det er afdelingens beboere, der tager store og små beslutninger om alt fra udskiftning til vinduer til, om der skal være legeplads i gården, eller om der skal installeres bredbåndsnet. Vi kalder det decentral forvaltning.

Beboernes beslutninger træffes gennem den afdelingsbestyrelse, som vælges på det årlige afdelingsmøde. AAB’s afdelingsbestyrelsesmedlemmer får løn for at varetage en række administrative opgaver.

Som beboer i AAB kan du altså til enhver tid gøre din indflydelse gældende. Det kan ske ved henvendelse til afdelingsbestyrelsen eller ved deltagelse i de årlige afdelingsmøder. Du kan også vælge at gå aktivt ind i bestyrelsesarbejdet i din afdeling ved at stille op til valg på næste afdelingsmøde.

Hvilken funktion har AAB’s udvalg?

Udvalgene i Boligforeningen AAB beslutter ikke noget i sig selv, men fungerer som såkaldte indstillingsudvalg. Forud for alle større beslutninger i organisationen bliver forskellige løsningsmodeller diskuteret i de relevante udvalg. Udvalget peger på en løsning, som indstilles til beslutning i organisationsbestyrelsen.

For at deltage i et udvalg skal du være medlem af AAB’s repræsentantskab. Medlemmerne af AAB’s repræsentantskab udpeges af afdelingsbestyrelserne blandt afdelingens beboere.

Der findes fem faste udvalg og et varierende antal ad-hoc udvalg, som oprettes og nedlægges efter behov. De fem faste udvalg er:

  • Beboerdemokrati (BDU)
  • Beboere og udlejning (BU)
  • Byggeri, renovering og vedligeholdelse (BRVU)
  • Økonomi og drift i afdelingerne (ØDA)
  • Arbejdsmiljøudvalget (AMU)

Kan jeg få en ungdomsbolig i AAB?

Boligforeningen AAB har en række ungdomsboliger. De udlejes dog gennem CIU (Centralindstillingsudvalget), så hvis du er interesseret i at blive skrevet op til en ungdomsbolig i AAB, skal du søge via www.ciu.dk, hvor du også kan finde mere information om ungdomsboligerne.

Som en undtagelse fra denne regel lejer vi dog, i samarbejde Københavns Kommune, en række tomme ældreboliger ud til studerende. Disse boliger udlejes direkte gennem AAB og fordeles efter anciennitet.

Vi har derudover ofte boliger til umiddelbar overtagelse, som udlejes efter først-til-mølle-princippet.

Jeg har ændret navn. Hvordan giver jeg besked til AAB?

Da din opnotering hos Boligforeningen AAB er personlig, er det kun muligt at ændre dit navn, hvis du fremsender dokumentation for din navneændring. Send enten en vielses- eller en navneattest til:

Boligforeningen AAB
Att.: Kundecenteret
Havneholmen 21
1561 København V

Alternativt kan du sende dokumentationen pr. mail til aab@aab.dk