Jeg kan ikke betale min husleje til tiden. Hvad gør jeg?
Vi giver desværre ikke henstand på huslejen. Hvis du ikke kan betale din husleje, kan en løsning være, at du retter henvendelse til din bank eller ansøger kommunen om et lån.
Hvis du betaler din husleje for sent, sender vi dig en rykkerskrivelse med det oprindelige beløb pålagt et rykkergebyr.
Du vil modtage rykkere a to omgange. Først et påkravsbrev og siden et hævebrev. Hvis du ikke betaler dem, overdrager vi sagen til vores advokat efter cirka en måned.
Kan jeg få en afdragsordning på min husleje?
Nej. Boligforeningen AAB tilbyder hverken afdragsordninger eller henstand på din husleje, uanset årsagen.
Kan jeg overdrage min bolig til en anden?
Din opnotering og din status som beboer i AAB er personlig, og derfor er det kun i følgende fire tilfælde muligt at overdrage den til andre:
- ved dødsfald
- ved tildeling af permanent plejehjemsplads
- ved skilsmisse eller separation
- ved samlivsophør
Kan jeg få henstand med min husleje?
Nej. Boligforeningen AAB tilbyder hverken henstand eller afdragsordning på din husleje, uanset årsagen.
Husordenen i min afdeling bliver overtrådt. Hvad gør jeg?
I Boligforeningen AAB er det afdelingsbestyrelsen, som skal sørge for, at afdelingens husorden bliver overholdt. Det følger af boligforeningens vedtægter.
Hvis du er vidne til, at husordenen i din afdeling bliver overtrådt, er det derfor afdelingsbestyrelsen, du skal rette henvendelse til.
Hvis du har oplevelser, der danner grundlag for en politianmeldelse, skal du rette henvendelse hos politiet. Hvis du ønsker at klage over dine naboer, skal dette ske skriftligt til afdelingsbestyrelsen eller til jura@aab.dk.
Hvad er fristen for indbetaling af husleje?
Sidste rettidige indbetalingsdag er altid den 1. hverdag i måneden.
Jeg har problemer med min nabo. Hvad skal jeg gøre?
Hvis du er vidne til, at husordenen i din afdeling bliver overtrådt, er det afdelingsbestyrelsen, du skal rette henvendelse til.
Hvis du har oplevelser, der danner grundlag for en politianmeldelse, skal du rette henvendelse hos politiet. Hvis du ønsker at klage over dine naboer, skal dette ske skriftligt til afdelingsbestyrelsen eller til jura@aab.dk.
Hvad er en husorden?
Alle afdelinger i Boligforeningen AAB skal have en husorden, som udgør regelsættet for afdelingens beboere. AAB har en standardhusorden, som mange boligafdelinger har valgt at følge, men det er også muligt at udarbejde en lokal husorden for afdelingen.
En lokal husorden udarbejdes og godkendes af beboerne i afdelingen på afdelingsmødet.
Alle, der bor i AAB, skal overholde den husorden, der gælder for afdelingen. Det gælder både, hvis du er beboer, hvis du bor til fremleje, eller hvis du bare er på besøg hos én, som bor i afdelingen.
Det er bestyrelsen i afdelingen, der griber ind, hvis husordenen ikke bliver overholdt.
Hvordan anmelder jeg en skade i min afdeling?
Når der er sket en skade, skal du i første omgang kontakte bestyrelsen i den afdeling, hvor skaden er sket. Afdelingsbestyrelsen vil herefter rette henvendelse til Boligforeningen AAB, hvorfra sagen vil blive anmeldt til vores forsikringsselskab.
Bemærk, at det kun er skader på selve ejendommen, som er dækket af afdelingens forsikring. Det er dit ansvar som beboer at tegne en indboforsikring, der dækker din egen bolig og dit indbo.