Boligforeningen AAB er demokratisk opbygget, med beboerflertal i alle styrende organer. Boligforeningens øverste myndighed, repræsentantskabet, består af beboervalgte repræsentanter fra hver enkelt boligafdeling. Den daglige politiske ledelse varetages af AAB’s organisationsbestyrelse, som er valgt af beboerne. Hver enkelt boligafdeling udgør en selvstændig økonomisk og demokratisk enhed.
Hvilke funktioner har Boligforeningen AAB’s administration?
Se en oversigt over AAB’s administration
AAB’s administration har til huse på Havneholmen 21, 1561 København V. I administrationen er der ansat omkring 120 medarbejdere. Hvis du har spørgsmål, kan du ringe til os eller kontakte os pr. mail.
Kan man leje erhvervslokaler hos AAB?
Ja. Vi har en række erhvervslejemål i København og omegn, og du behøver ikke være skrevet op på Boligforeningen AAB’s venteliste for at leje et af dem.
Hvordan får jeg adgang til AAB’s intranet?
Det er kun medlemmer af AAB’s afdelingsbestyrelser og udvalg og medarbejdere i administrationen, som har adgang til AAB’s intranet.
For at komme på aab-net skal du have en kode og et password, som du også får udleveret af administrationen, når du vælges ind i bestyrelsen eller udvalget eller ansættes i administrationen.
Hvem kan få en bolig i AAB?
For at få en bolig i AAB skal du være opnoteret på boligforeningens venteliste og være noteret som aktivt boligsøgende. For at blive opnoteret på AAB’s venteliste skal du være fyldt 15 år, og du kan tidligst søge bolig tre måneder før, du fylder 18 år.
Kan jeg blive medlem af et udvalg i AAB?
For at deltage i et udvalg skal du være medlem af AAB’s repræsentantskab. Medlemmerne af AAB’s repræsentantskab udpeges af afdelingsbestyrelserne blandt afdelingens beboere.
Hvem er direktør i Boligforeningen AAB?
Boligforeningen AAB’s administrerende direktør hedder Peter Basland. Direktionen er ansat af organisationsbestyrelsen og står for ledelsen af boligforeningens administration, som har til huse i København.
Hvem kan pressen kontakte i AAB?
Jeg har ikke fået indbetalingskortet til husleje. Hvad gør jeg?
Kontakt BeboerØkonomi, så sender vi et nyt indbetalingskort.
Det er dog vigtigt, at du kontakter os, inden forfaldsdatoen er overskredet. Fra den 1. i måneden kan vi ikke fremsende nyt indbetalingskort til indbetaling af den pågældende måneds husleje.
Hvis opkrævningen er tilmeldt betalingsservice, hæves beløbet automatisk hvert år, og du vil ikke modtage noget indbetalingskort. Det kan dog være en god ide at sikre dig, at huslejen fremgår af din betalingsservice-oversigt. Hvis din huslejebetaling ikke er tilmeldt betalingsservice, kan du tilmelde det via din bank.
Hvis forfaldsdatoen er overskredet, kan du foretage indbetaling direkte på vores konto.
Hvorfor skal jeg betale ajourføringsgebyr?
Det koster et årligt gebyr at stå på ventelisten. Gebyret dækker vores omkostninger ved at ajourføre ventelisten og skal betales, uanset om du er aktivt søgende eller blot ønsker at optjene anciennitet.
Du modtager automatisk et indbetalingskort fra os, når du skal forny din tilmelding til ventelisten. Hvis du ikke betaler det årlige ajourføringsgebyr til tiden, mister du din plads på ventelisten og din anciennitet.