Tillykke med studiepladsen

Stort til lykke til dig, som snart får brev om, at du er optaget på en studieplads. Du står foran en spændende uddannelsesrejse og måske er det også tid til at flytte hjemmefra.

Boligforeningen AAB har en række ungdomsboliger, som alle lejes ud via CIU, det er derfor CIU du skal kontakte for at søge disse boliger. Det gælder også, selvom du allerede har været medlem af AAB i en årrække.

Boligselskaberne i København har desuden et samarbejde med Københavns Kommune om at leje ledige ældreboliger ud til unge studerende – det kan du læse mere om her.

Du er selvfølgelig også meget velkommen til at melde dig ind i AAB, hvor du kan komme på venteliste til en familiebolig. Vi lejer alle boliger ud efter anciennitet på ventelisten, og et antal af boligerne bliver lejet ud med fortrinsret til unge under uddannelse. Det kaldes fleksibel udlejning. For unge under uddannelse er det særligt fleksibel udlejning i København og på Frederiksberg, der er relevant. Du skriver dig op til fleksibel udlejning i vores digitale selvbetjening på Boligbasen.

Hvis du påtænker at blive boende i Storkøbenhavn efter endt uddannelse, er det også en god investering at melde dig ind allerede nu, så du optjener anciennitet til senere at få adgang til en ledig, billig lejebolig i Storkøbenhavn. Du melder dig ind via Boligbasen.