CASA skal renovere Bellahøjhusene

Boligforeningen AAB har valgt CASA til at renovere foreningens 282 almennyttige boliger i afdeling 40 i Bellahøj. Projektet er fordelt på syv bygninger beliggende ved Frederikssundsvej, Bellahøjvej og ved Bellahøj Nord i Brønshøj.

Bellahøjhusene er et af Danmarks første højhusbyggerier og et ikon i dansk arkitekturhistorie. Med mere end 60 år på bagen skal området opdateres og moderniseres, og så snart de sidste betingelser er på plads, går CASA i gang med opgaven. Renoveringen omfatter i alt 282 almene boliger og fire erhvervslejemål.

"Vi glæder os til at komme i gang ude i afdelingen og ser frem til at kunne levere et flot resultat tilbage til beboerne, når renoveringen er overstået" siger AAB's administrerende direktør, Christian Høgsbro, og tilføjer:

"Med renoveringen får vi nogle bedre og mere tidssvarende boliger og giver området et tiltrængt løft, der gør afdelingen 40 mere attraktive at bosætte sig i".

Renoveringen af de syv blokke omfatter bl.a. nedrivning af de nuværende facader og montering af nye. De nye facader har ekstra isolering, så varmespild og kuldegener undgås, og bebyggelsen derved bliver mere klimavenlig.

Udover de nye facader udskiftes alle vinduer, der opsættes altaner med foldeglas, og lejlighederne får nye badeværelser og køkkener. Dertil kommer nyt tag på penthouseboligerne, nye VVS- og Elinstallationer, nyt ventilationsanlæg og naturligvis malerarbejde i alle hjem. Den omfattende renovering er da også berammet til fire år.

”Vi er glade for, at AAB viser os den tillid at udvælge os til denne renovering. Bellahøj er et ikonisk byggeri beboet af bl.a. børnefamilier. Vi har derfor ekstra opmærksomhed på at sikre de bedste omstændigheder under renoveringen, så områdets børn og unge fx kan komme sikkert til og fra skole. Vi er garanter for at bringe Bellahøj op til nutidig standard men samtidig at bevare områdets værdier bl.a. også ved at beskytte de gamle træer i området,”, siger Torben Modvig, CEO, CASA.

Boligerne i Bellahøj afd. 40 blev opført i 1955 og er placeret i hjertet af Brønshøj beliggende ved bl.a. Frederikssundsvej. De syv enkeltstående højhuse er omgivet af grønne arealer, der ligeledes skal gøres endnu mere attraktive.

Fakta om projektet:

• Projektform: Hovedentreprise
  • Bygherre: Boligforeningen AAB
  • Byggeperiode: Q2 2022 – Q1 2026
  • Antal boliger: 282
  • Totalrådgiver: Mangor Nagel A/S
  • Arkitekt: Mangor Nagel A/S
  • Ingeniør: Oluf Jørgensen A/S.

For yderligere informationer, kontakt venligst:

Sabina Kristiansen, Kommunikation- og afdelingsrådgiver, Boligforeningen AAB, +453376 0106, skr@aab.dk.

Ditte Hejberg Sorknæs, Kommunikationschef, CASA, +45 6057 6516, dhs@casa-as.dk.