Har du modtaget en mail fra Boligforeningen AAB, som du ikke kan åbne?

Vi oplever desværre, at nogle beboere modtager en mail fra Boligforeningen AAB, som ikke kan åbnes.

Fejlen opstår, når vi udsender f. eks. forbrugsregnskaber via vores IT system. Vi opretter forbrugsregnskabet som en PDF-fil og sender det til den mail, du som beboer har registreret hos os. Hvis den oplyste mail er anvendt til et medarbejdercertifikat, kan du ikke åbne vores vedhæftede fil. Du kan have et medarbejdercertifikat tilknyttet til din mail, hvis du eksempelvis er selvstændig eller bruger din mail arbejdsmæssigt.

Hvorfor?

Når du har indstillet din mail til at modtage krypteret mail (ved at tilknytte et medarbejdercertifikat), bliver mails fra AAB sendt krypteret til dig. Men da vi sender krypteret mail til dig personligt, og din mail er opsat med medarbejdercertifikat, kan din mail ikke åbne krypteringen, og du kan derfor ikke se den mail, vi sender til dig.

Hvad kan du gøre?

Hvis du vil tjekke, om din mail er tilknyttet et medarbejdercertifikat, kan du tjekke det her.

Har du tilknyttet et medarbejdercertifikat er der tre muligheder for at komme videre:

  1. De mails du modtager og ikke kan læse, kan du se på BeboerWeb via aab.dk/beboerweb
  2. Du kan fjerne medarbejdercertifikatet fra din mail, så vil du fremover kunne læse de mails vi sender
  3. Du kan oplyse en ny mail til kommunikation med AAB, hvor der ikke er tilknyttet medarbejdercertifikat. Du kan opdatere din mail hos os via BeboerWeb aab.dk/beboerweb eller ved at kontakte vores Kundecenter på aab@aab.dk.

Har du spørgsmål eller ønsker hjælp til ovenstående, kan du kontakte Kundecentret på aab@aab.dk eller telefon 33 76 04 20.