Ajourføringsgebyr kan nu betales via

automatisk kortbetaling og MobilePay

 

En gang om året skal alle ansøgere på Boligforeningen AAB’s venteliste betale et ajourføringsgebyr. Det er vigtigt, at ajourføringsgebyret betales til tiden, da du ellers mister din plads på ventelisten.

For at gøre det nemmere for dig at betale til tiden, har AAB indgået et samarbejde med FarPay om automatisk betaling. Det giver dig mulighed for at vælge den betalingsform, der passer dig bedst, så dit ajourføringsgebyr bliver betalt automatisk hvert år.

Du kan vælge mellem følgende automatiske betalingsmuligheder: 

  • Betalingsservice
  • MobilePay Subscriptions
  • Automatisk betaling via dit MasterCard eller Visa-kort.

Hvis du i dag betaler dit ajourføringsgebyr via et indbetalingskort, vil du i løbet af 2019 eller starten af 2020 modtage en mail fra FarPay, hvor du får mulighed for at tilmelde dig en automatisk betalingsaftale. Du vil modtage mailen en måneds tid inden dit ajourføringsgebyr skal betales.

Det er desværre ikke muligt for AAB at foretage ændringerne på dine vegne, men det er nemt og hurtigt at tilmelde dig en betalingsaftale via den fremsendte mail.

Hvis du ikke tilmelder dig en automatisk betalingsaftale, sender vi et indbetalingskort med dit ajourføringsgebyr til din e-mail, som du kan betale med kort eller i netbank, som du plejer.

For at sikre, at vi kan tilbyde dig en automatisk betalingsaftale, er det vigtigt, at du har oplyst din mail i Boligbasen. Du kan logge ind her og se, om vi har de rigtige oplysninger. Hvis vi ikke har din mail, og du ikke er tilmeldt Betalingsservice, vil du modtage et girokort med posten.

Hvis du har spørgsmål til betalingen af dit ajourføringsgebyr, er du velkommen til at kontakte AAB’s Kundeservice på telefon 3376 0420 eller via mail på aab@aab.dk.

Vi har samlet de mest almindelige spørgsmål om det nye samarbejde herunder:

  1. Når jeg vil tilmelde MobilePay Subscription står der, at det er en månedlig betaling. Men jeg skal jo kun betale en gang årligt. Hvorfor står den til månedlig?
    Det er desværre en indstilling hos MobilePay vi ikke kan ændre på. Du vil stadig kun blive opkrævet dit ajourføringsgebyr en gang årligt.
  2. Hvorfor ender siden på .fo og ikke .dk?
    Vi har indgået et samarbejde med FarPay, som er et firma, der er startet på Færøerne. Dette er årsagen til endelserne .fo i stedet for .dk.
  3. Jeg har tilmeldt mig en automatisk betalingsaftale, men jeg har også fået tilsendt et girokort. Hvad skal jeg gøre?
    Hvis du har fået et girokort sendt til din e-mail eller i din postkasse skyldes det, at din betalingsaftale er gået på fejl eller, at du har fået tilmeldt den for sent i forhold til fristen. Det er derfor vigtigt, at du betaler det girokort, du har modtaget. Hvis du er i tvivl, er du velkommen til at kontakte Kundeservice på telefon 3376 0420 eller via mail på aab@aab.dk. 
  4. Hvad sker der når mit kort udløber?
    Inden dit kort udløber modtager du en mail om, at du skal opdatere dine oplysninger med dine nye kortdata.