To uger med masser af gratis aktiviteter i Bellahøj

De sidste to uger af august står i aktiviteternes tegn på Bellahøj i København. Bestyrelserne for de fire almene boligorganisationer, der holder til i højhusene på Bellahøj, har sammensat et program, der byder på blandt andet teater, folkekøkken, loppemarked, filmpremiere, fælles grill og international akrobatik opført på græsplænen imellem højhusene på Bellahøj.

Jens Christian Sørensen, suppleant i AAB afdeling 40 på Bellahøj og formand for aktivitetsudvalget, fortæller, at det er anden gang der afholdes aktivitetsuge på tværs af boligorganisationerne i området, og planen er, at det skal blive en tilbagevendende begivenhed.

”Vi har et godt samarbejde med AKB, FSB og SAB. De enkelte boligorganisationer er ansvarlige for deres egne arrangementer, men når vi koordinerer det i fællesskab, så får vi et super interessant program på benene, som spreder glæde for områdets beboere og styrker fællesskabet i området”, fortæller Jens Christian Sørensen, som i øvrigt gør opmærksom på, at folk der ikke bor på Bellahøj også er meget velkomne til de gratis arrangementer.

Her kan du se det endelige program for aktivitetsugerne.